E-BOOK
22.9
PLN
Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny E-BOOK
Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny E-BOOK
tłum: Agnieszka Kuryś
wydawnictwo: Promic
WERSJA PAPIEROWA
Ocena:
(Ilość ocen: 0)
Cena: 22,90 zł

Dane techniczne

wydawnictwo Promic

FORMATY: epub mobi pdf

Doktryna św. Ludwika o całkowitym zawierzeniu Maryi Niepokalanej zawarta w Traktacie przeżywa swoisty renesans w dobie papieskiego „Totus Tuus” Jana Pawła II. Wypływa ona ze spojrzenia na Jezusa ubogiego, w którego ubóstwie autor dojrzał drogę do Boga. Maryja na tej drodze jest przewodniczką i opiekunką pielgrzymów.

DRUKUJ OPIS

Wykaz skrótów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
„Konieczność naszego nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy” . . . . . . . . . . . . . 17 
A. Konieczność nabożeństwa do Maryi . . . .19 
  1. „Bóg chciał swe największe dzieła rozpocząć i zakończyć przez Najświętszą Dziewicę” . . . . . . . . . . . 29 
  2. „Nabożeństwo do Najświętszej Dziewicy jest konieczne” . . . . . . . . . . . 49 
B. Konieczność nabożeństwa do Maryi zwłaszcza w czasach ostatecznych . . . . . . . . 60 
  1. „Bóg chce objawić i odsłonić Maryję w czasach ostatecznych” . . . . . . . . . . .62 
  2. Nabożeństwo do Maryi konieczne zwłaszcza w czasach ostatecznych . . . . . . 69
„Na czym polega nabożeństwo do Maryi” . . . . . . . .. . . . . . .75 
A. Prawdy podstawowe nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy . . . . . . . . . . . . . 77 
B. Oznaki prawdziwego nabożeństwa do Maryi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 
  1. „Fałszywi czciciele Najświętszej Dziewicy i fałszywe formy nabożeństwa do Niej” . . . . . . . . . . . 113 
  2. Oznaki prawdziwego nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy . . . . . . . . . . 124 
C. „Najważniejsze praktyki nabożeństwa do Maryi” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131 
D. Doskonała praktyka nabożeństwa do Maryi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 
  1. Doskonałe ofiarowanie się Jezusowi Chrystusowi . . . . . . . . . . . . 138 
  2. „Powody, które powinny nas skłaniać do polecania tego nabożeństwa” . . . . . . 152 
  3. Biblijna figura tego doskonałego nabożeństwa: Rebeka i Jakub . . . . . . . . 207 
  4. Cudowne skutki, jakie to nabożeństwo powoduje w duszy, która jest mu wierna . . . . . . . . . . . . . 239
  5. Konkretne praktyki związane z tym nabożeństwem . . . . . . . 255
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 
Sposób praktykowania tego nabożeństwa w Komunii świętej . . . . . . . . . . . . . . . . 297 
Przed Komunią . . . . . . . . . . . . . . . . 297 
Podczas Komunii . . . . . . . . . . . . . . . 299 
Po Komunii świętej . . . . . . . . . . . . . 301 
Akt ofiarowania się Jezusowi Chrystusowi przez ręce Maryi . . . . . . . . . . . . . . . 305

Pobierz fragment: epub mobi pdf

Wprowadzenie
Istotne uściślenie dokonane przez naszego autora pozwala umieścić to ważne, jeśli nie najbardziej charakterystyczne dzieło w ramach, jakie on sam nakreślił. Pisze bowiem Montfort: „[...] wziąłem pióro do ręki, aby spisać na papierze to, czego owocnie nauczałem publicznie, a zwłaszcza podczas misji, jakie prowadziłem przez wiele lat” (TPN 110). To stwierdzenie dostarcza wskazówek dotyczących natury, adresatów, a nawet daty napisania. Jest to nauczanie misyjne, a jego celem jest ukazanie roli Maryi w ekonomii Bożej, w sakramentalnym i apostolskim życiu chrześcijanina. Zwraca się on więc do szerokiego audytorium, choć jest to tajemnica wyjawiona „szczególnie ubogim i prostaczkom” (zob. TPN 26). Żadne wewnętrzne kryterium nie pozwala na ustalenie dokładnej daty powstania dzieła. By nadać pewną spoistość wyrażeniu: „przez wiele lat”, należy przesunąć czas jego zredagowania na koniec działalności misyjnej Montforta. Jednakże inna wzmianka, dotycząca „zmarłego niedawno” Boudona (TPN 159), zmusza do większej ostrożności w formułowaniu tego typu stwierdzeń. Boudon rzeczywiście umarł w 1702 roku. Oto więc proponowane hipotezy uwzględniające te dwa punkty odniesienia: zima 1710–1711, wtedy Montfort został przymuszony do odpoczynku w Nantes, mógł wykorzystać te kilka miesięcy spokoju; jesień 1712, Montfort przebywa w La Rochelle w pustelni Saint-Éloi; druga połowa 1715, spędza wiele miesięcy w lesie Mervent. Lecz data, którą tradycyjnie najczęściej bierze się pod uwagę, to rok 1712.
Nie podnoszono żadnych wątpliwości co do autentyczności dzieła. Rękopis, ocalony przed zamętem rewolucji, przetrwał schowany „w mrokach i ciszy kufra” (TPN 114), który ukryto w Saint-Laurent-sur-Sèvre, na polu sąsiadującym z kaplicą pod wezwaniem św. Michała. Po okresie zamieszek ów rękopis i kufer pozostały zapomniane aż do 29 kwietnia 1842 roku. Tekst, na pierwszy rzut oka, oprócz łatwego do rozpoznania pisma, posiadał tak liczne i wyraźne cechy wewnętrzne, że przypisanie go Montfortowi było oczywiste. Jednakże pozostało kilka wątpliwości co do poprawek dokonanych w rękopisie. Nie wszystkie zdawały się pochodzić od autora. Są one zaznaczone w miarę pojawiania się, bez przesądzania o ich autentyczności, poza przypadkami, gdy było to niepowątpiewalne.

DODAJ OPINIE

OPINIE KLIENTÓW

Opinie o produkcie (0)

Przypomnimy Ci, kiedy produkt będzie dostępny.

  • Granice
  • Centrum Duchowosci Benedyktynskiej
  • Opoka
  • Wiara
  • Logo Marianum Travel
  • SPM logo
  • BiblioNetka
  • Idziemy
  • Kaplani
  • Vox Fm
  • Radio Niepokalanów
  • Radio polskie
  • Papierowe Mysli
  • Ewangelizuj.pl
  • droga.com.pl
  • logo kulturaonline
  • Sacroexpo
Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny E-BOOK

św. Ludwik Maria Grignion de Montfort

OPIS

FORMATY: epub mobi pdf

Doktryna św. Ludwika o całkowitym zawierzeniu Maryi Niepokalanej zawarta w Traktacie przeżywa swoisty renesans w dobie papieskiego „Totus Tuus” Jana Pawła II. Wypływa ona ze spojrzenia na Jezusa ubogiego, w którego ubóstwie autor dojrzał drogę do Boga. Maryja na tej drodze jest przewodniczką i opiekunką pielgrzymów.



SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
„Konieczność naszego nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy” . . . . . . . . . . . . . 17 
A. Konieczność nabożeństwa do Maryi . . . .19 
  1. „Bóg chciał swe największe dzieła rozpocząć i zakończyć przez Najświętszą Dziewicę” . . . . . . . . . . . 29 
  2. „Nabożeństwo do Najświętszej Dziewicy jest konieczne” . . . . . . . . . . . 49 
B. Konieczność nabożeństwa do Maryi zwłaszcza w czasach ostatecznych . . . . . . . . 60 
  1. „Bóg chce objawić i odsłonić Maryję w czasach ostatecznych” . . . . . . . . . . .62 
  2. Nabożeństwo do Maryi konieczne zwłaszcza w czasach ostatecznych . . . . . . 69
„Na czym polega nabożeństwo do Maryi” . . . . . . . .. . . . . . .75 
A. Prawdy podstawowe nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy . . . . . . . . . . . . . 77 
B. Oznaki prawdziwego nabożeństwa do Maryi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 
  1. „Fałszywi czciciele Najświętszej Dziewicy i fałszywe formy nabożeństwa do Niej” . . . . . . . . . . . 113 
  2. Oznaki prawdziwego nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy . . . . . . . . . . 124 
C. „Najważniejsze praktyki nabożeństwa do Maryi” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131 
D. Doskonała praktyka nabożeństwa do Maryi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 
  1. Doskonałe ofiarowanie się Jezusowi Chrystusowi . . . . . . . . . . . . 138 
  2. „Powody, które powinny nas skłaniać do polecania tego nabożeństwa” . . . . . . 152 
  3. Biblijna figura tego doskonałego nabożeństwa: Rebeka i Jakub . . . . . . . . 207 
  4. Cudowne skutki, jakie to nabożeństwo powoduje w duszy, która jest mu wierna . . . . . . . . . . . . . 239
  5. Konkretne praktyki związane z tym nabożeństwem . . . . . . . 255
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 
Sposób praktykowania tego nabożeństwa w Komunii świętej . . . . . . . . . . . . . . . . 297 
Przed Komunią . . . . . . . . . . . . . . . . 297 
Podczas Komunii . . . . . . . . . . . . . . . 299 
Po Komunii świętej . . . . . . . . . . . . . 301 
Akt ofiarowania się Jezusowi Chrystusowi przez ręce Maryi . . . . . . . . . . . . . . . 305

FRAGMENT KSIĄŻKI

Pobierz fragment: epub mobi pdf

Wprowadzenie
Istotne uściślenie dokonane przez naszego autora pozwala umieścić to ważne, jeśli nie najbardziej charakterystyczne dzieło w ramach, jakie on sam nakreślił. Pisze bowiem Montfort: „[...] wziąłem pióro do ręki, aby spisać na papierze to, czego owocnie nauczałem publicznie, a zwłaszcza podczas misji, jakie prowadziłem przez wiele lat” (TPN 110). To stwierdzenie dostarcza wskazówek dotyczących natury, adresatów, a nawet daty napisania. Jest to nauczanie misyjne, a jego celem jest ukazanie roli Maryi w ekonomii Bożej, w sakramentalnym i apostolskim życiu chrześcijanina. Zwraca się on więc do szerokiego audytorium, choć jest to tajemnica wyjawiona „szczególnie ubogim i prostaczkom” (zob. TPN 26). Żadne wewnętrzne kryterium nie pozwala na ustalenie dokładnej daty powstania dzieła. By nadać pewną spoistość wyrażeniu: „przez wiele lat”, należy przesunąć czas jego zredagowania na koniec działalności misyjnej Montforta. Jednakże inna wzmianka, dotycząca „zmarłego niedawno” Boudona (TPN 159), zmusza do większej ostrożności w formułowaniu tego typu stwierdzeń. Boudon rzeczywiście umarł w 1702 roku. Oto więc proponowane hipotezy uwzględniające te dwa punkty odniesienia: zima 1710–1711, wtedy Montfort został przymuszony do odpoczynku w Nantes, mógł wykorzystać te kilka miesięcy spokoju; jesień 1712, Montfort przebywa w La Rochelle w pustelni Saint-Éloi; druga połowa 1715, spędza wiele miesięcy w lesie Mervent. Lecz data, którą tradycyjnie najczęściej bierze się pod uwagę, to rok 1712.
Nie podnoszono żadnych wątpliwości co do autentyczności dzieła. Rękopis, ocalony przed zamętem rewolucji, przetrwał schowany „w mrokach i ciszy kufra” (TPN 114), który ukryto w Saint-Laurent-sur-Sèvre, na polu sąsiadującym z kaplicą pod wezwaniem św. Michała. Po okresie zamieszek ów rękopis i kufer pozostały zapomniane aż do 29 kwietnia 1842 roku. Tekst, na pierwszy rzut oka, oprócz łatwego do rozpoznania pisma, posiadał tak liczne i wyraźne cechy wewnętrzne, że przypisanie go Montfortowi było oczywiste. Jednakże pozostało kilka wątpliwości co do poprawek dokonanych w rękopisie. Nie wszystkie zdawały się pochodzić od autora. Są one zaznaczone w miarę pojawiania się, bez przesądzania o ich autentyczności, poza przypadkami, gdy było to niepowątpiewalne.

Sklep internetowy Shoper.pl